Koffiegigant Starbucks wil met zijn koffie overal aanwezig zijn. Dus verkocht
het al zijn melanges in zijn koffiezaken zodat je thuis ook Starbucks-koffie
kon zetten.

Maar het bedrijf gaat nu ook apparaten verkopen: in de VS is deze week de
Verismo op de markt gekomen. Een heus espresso-apparaat met cups. Inclusief
een latte-versie, waarin de melk al in de cup zit, zo meldt zakenkrant The
Wall Street Journal.

Espressomachine Starbucks

Starbucks bindt zo de strijd aan met Nespresso van Nestlé en met Keurig, een
in Amerika zeer grote fabrikant van espresso-apparaten. Keurig gaat samen
met het Italiaanse Lavazzo ook een cup-apparaat lanceren.

Het nieuwe apparaat van Starbucks kost 199 dollar, relatief goedkoop voor een
espresso-apparaat. Een grotere variant kost 399 dollar.

Het is nog niet duidelijk of het apparaat ook in Nederland te koop komt. Het
wordt nu verkocht in een deel van de Starbucksshops en in speciaalzaken.

De stap van Starbucks lijkt op die van internetwinkel Amazon: een goedkoop
apparaat leveren (zoals Amazon met de Kindle) en geld verdienen met de
verkoop van de bijbehorende producten.

Starbucks heeft hierbij nog een extra marketingoptie: het apparaat kan via het
eigen netwerk van Starbuckszaken gepromoot worden.

Lees ook:

Starbucks investeert 25 miljoen dollar in Square

Starbucks nu ook langs de Nederlandse snelweg

Nestlé verliest wederom zaak om exclusiviteit
Nespresso-capsules

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl